نقاشی مینیمال در دکوراسیون

اگر میخواهید طراحی داخلی مینیمال داشته باشید باید بدانید که مینیمال یعنی زندگی با آرامش با کمترین چیزها! سبک مینیمال در طراحی داخلی می گوید: (کم، زیاد است). با ایجاد فضای بیشتر و وسایل کمتر یا حتی رنگ های کمتر، آرامش را به خانه های خود وارد کنید. ما ایرانی ها عادت داریم تا میتوانیم خانه را پر از تابلو و مجسمه های گوناگون بکنیم ، طوری که هر طرف خانه را که نگاه میکنیم، یک عنصر تزئینی وجود داشته باشد. اما این روش اشتباه است و بدون آنکه متوجه باشید فضای شلوغ خاله بر روحیات شما تاثیر منفی میگذارد.

تعداد رنگ و بافت هارا کم کنید، تعداد وسایل و اکسسوری هارا کم کنید. برای مثال با انتخاب تنها یک رنگ برای همه ابعاد خانه به بزرگتر دیده شدن آن کمک میکنید.

تا میتوانید از فرش، مبل و تخت خواب ساده استفاده کنید و از طرح های گل و بوته ای و شلوغ دوری کنید.جزئیات و عناصر اضافی را حذف کنید و سعی کنید فضاهای کاربردی و ساده و مینیمال به وجود بیاوید.

 

 

حالا فکرش را بکنید یک پذیرایی که به سبک مینیمال چیدمان شده است، با یک تابلوی مینمیال که تم رنگی مبلمان را دارد چقدر میتواند دکور شمارا جذاب تر و کامل تر کند.

یا در اتاق خوابتان، یک تابلوی مینمیمال از چهره ی خودتان داشته باشید! یا عکس دو نفره با همسر یا بهترین دوستتان، که باهربار دیدن آن لبخندی روی لبهایتان بیاید. خوبی نقاشی مینیمال این است که وقتی کسی وارد اتاق یا خانه شما میشود و در نگاه اول که تابلوی شمارا میبیند، فقط چند تا سطح رنگی میبیند ولی وقتی نزدیک میشود میبیند آن سطوح رنگی چقدر شبیه شما هستند و چهره ی شمارا در نهایت سادگی و زیبایی میبینند.

تابلویی که چهره به سبک مینیمال در آن نقاشی شده باشد، یک هدیه ی جذاب و خاص برای کسانی که دوستشان دارید هست زیرا همه حداقل یکبار طراحی سیاه قلم یا تابلوی نقاشی به همدیگر هدیه داده اند اما کمتر کسی پیدا میشود که چهره ی یک نفر را با سبکی کاملا متفاوت و جذاب هدیه دهد.

این طرح های مینیمال برای دکوراسیون فقط به چهره و فیگور انسان محدود نمیشوند. شما میتوانید بهترین جایی که در زندگیتان رفتید و بهترین خاطره را در آنجا داشتید، به یک تابلوی مینیمال تبدیل کنید. شاید کسی متوجه نشود آنجا دقیقا کجاست! اما شما خوب میدانید و با هربار دیدن آن خاطرات خوب برای شما مرور میشود و اینکه فقط خودتان میدانید آنجا کجاست یک راز و حس دوست داشتنی است.

چند نکته برای اینکه از تابلوهای مینیمال به درستی استفاده کنید :

اول اینکه وقتی چند تابلو را کنار هم روی دیوار نصب میکنید، فاصله های بین تابلوها باید باهم یکی باشند و بین آنها تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد، مثلا یا همه ی تابلوها سیاه سفید باشند، و یا همه آنها رنگی، البته نه هر رنگی وباید دقت داشته باشید که رنگ تابلوها در یک تنالیته باشند .

دوم، اگر دو تابلوی هنری دارید و میخواهید آن دو را باهم یکجا استفاده کنید، (منظورم دو لت است) فاصله بین آنهارا زیاد نکنید.

سوم اینکه تابلو های هنری را در فاصله ای مناسب از مبل و کنسول قرار دهید، نه آنقدر نزدیک و چسبیده به هم و نه آنقدر با فاصله که ارتباطش را با چیدمان از دست بدهد.

و در آخر همانطور که میدانید در سبک مینیمال تلاش میشود از حداقل رنگ و حداقل وسایل استفاده شود، پس دقت کنید دیواری که برای نصب تابلوهای مینیمال انتخاب میکنید، خلوت باشد و اگر با رنگ بندی تابلو هم هماهنگی داشته باشد که چه بهتر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *