تجربه من در استفاده از قلم دیجیتالxp_penG640s

حدود دوماه پیش من قلم نوری(قلم دیجیتال درسته) خریدم از دیجی کالا مارکش هم این بود: xp_pen starG640s

اینم عکس جعبه ش

همه چیزش عالیه حساسیت قلمش خیلی خوبه و کار باهاش راحته.

دوتا رابطOTG داره و به گوشی وصل میشه میتونید یه سری کارارو تو گوشیتون انجام بدید .

بیست تا نوک قلم داره که میتونید تعویض کنید، اون حلقه ی کوچیک توی جعبه برای همین کارِ.

بعضی قلم ها پایه و دستکش هم دارن ولی این مدل نداشت .

من تا الان ازش برای نقاشی دیجیتال استفاده کردم و خیلی راضی بودم هم سایزش خوب بود هم دکمه هایی که روی صفحه ش داره وقتی شخصی سازی میکنید خیلی به کارتون میاد مثلا من دکمه های ctrl_z و alt و… که خیلی ازشون استفاده میکنم رو گذاشتم روی دکمه هایی که روی صفحه ش داره و خیلی کارم راحت تر شده ‌.

از همه بهتر روی قلمش دکمه داره که اونم شخصی سازی میشه من گذاشتم روی حالت مداد و پاک کن یعنی وقتایی که دارم یه چیزی با براش میکشم بجای اینکه ابزار پاک کن رو انتخاب کنم با زدن این دکمه روی قلمم سریع عوض میشه و میره رو حالت پاک کن .

زاویه هایی که میتونید به قلمتون بدید خیلی خوبه مثلا مثل مداد میتونید راحت باهاش طراحی کنید و لازم نیست حتما یه زاویه ۹۰درجه بگیرید تا قلم کار کنه.

توی جعبه یه تیکه کاغذ کوچیک بود که روش چند تا سایت و آدرس نوشته میرید به اون آدرس ها و برنامه ی مخصوص قلمتون رو نصب میکنید و از اونجا قلم رو شخصی سازی میکنید.

اماااااا نقطه ضعف این بزرگوار چیه؟خش میوفته خیلی هم خش میوفته. به نظرم از همون اول که خریدید یه پلاستیکی چیزی روش بکشید تا این بلا سرش نیاد . من پرس و جو کردم و گفتن که این مسئله عادیه و اکثر قلم دیجیتالا اینجوری میشن و جای نگرانی نیست .

چند تا نکته بگم

وقتی میخواید از بین مدلا انتخاب کنید با یه سری اعداد و ارقام روبه رو میشید و گیج میشید نمیدونید اینا چیه و چقدر باشه برای قلمتون خوبه من دانسته های خودمو در اختیارتون میذارم

LPI چیه؟ میشه گفت همون رزولوشن خودمونه تعداد نقاطی که در یک اینچ از صفحه وجود داره .هرچی عدد این lpi بالاتر باشه کیفیت شما بالاتر میره . و عددش ۵۰۸۰ به بالا باید باشه

سرعت انتقال یعنی همین که وقتی شما قلم رو روی صفحه میکشید همزمان روی مانیتور ببینید و تاخیر نداشته باشه .این سرعت ۲۰۰ به بالا باشه خوبه

حساسیت قلم به فشار هم یعنی مثلا وقتی یه خط میخواید بکشید هرچی قلمو با فشار بیشتر بکشید خط ضخیم تر و هرچی فشار کمتر بشه خط باریک تر میشه .عددشم ۸۱۹۲

محدوده فعال هم همونطور که توی عکس میبینید روی صفحه ی سیاه چهارتا گوشه ی سفید هست که محدوده فعال رو نشون میده و فقط در همون محدوده میتونید کار کنید پس به اندازه محدوده فعال هم دقت کنید که وقتی محصول میاد میرسه دستتون کوچیکتر از چیزی که میخواستید نباشه.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *