نرم افزارهایی برای نقاشی دیجیتال

نرم‌افزارهای مورد استفاده در نقاشی دیجیتال

اول از همه باید بگم تصویرسازی چه چیزی هست؟

منشا کلمه تصویر سازی “illustration” از انگلیسی میانه، مشتق شده از کلمه ی “(illustration-(n” که ریشه ی فرانسوی لاتین دارد بوده و به معنای روشنایی، روشنگری معنوی یا فکری است.

هنر تصویر سازی از شاخه هنرهای کاربردی است که تصویرگر برای بیان ایده ها و درک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو استفاده میکند.
خب دوستای عزیزم .برای این شاخه‌ی گرافیک ، Adobe Photoshop شناخته شده ترین  نرم‌افزار به شمار می‌رود و اکثر نقاش‌های دیجیتالی از این نرم‌افزار برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار دیگری که به نظر من از قوت بیشتری برای طراحی برخوردار بوده و صرفاً به منظور طراحی دیجیتال ساخته شده ، نرم‌افزار Corel Painter هست.

این نرم‌افزار قابلیت‌هایی بی‌شماری مثل پالت رنگ مجازی با امکان مخلوط کردن رنگ‌ها به صورت دستی ، محیطی ساده و شبیه ساز ابزار‌های نقاشی مثل پاستل ، مداد رنگی ، آب رنگ و غیره طراحی شما را زیباتر و واقعی‌تر میکند.
برای اتود زنی با ماوس هم  ، نرم افزارهای Corel Draw ، Adobe Illustrator ، MacroMedia Free Hand به شما پیشنهاد می‌شود. البته لازم به ذکر است که در محیط نرم افزار فتوشاپ و با ابزار Pen نیز می‌توان اتود زد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *